pátek 3. listopadu 2017

Thor RAGNAROK | filmová recenze

Spoiler alert!
Ragnarok. Apokalypsa. Konec světa. Jo, tak o tomhle by měl být nový Thor. A já, jakožto naprostý milovník, obdivovatel Thora a všech filmů, ve kterých se objevil (a všech dalších Marvel filmů), jsem na tento snímek prostě musela jít. Upřímně jsem byla nejprve celkem skeptická, už jen kvůli toho, že trailer vypadal, že v tomto filmu spatlali všechno dohromady, nepochopila jsem z toho ani o čem to vlastně bude a byl to ten poslední "kopanec", který mě dostal do kina.

Abyste byli stejně zmatení jako já, koukněte na trailer, pokud jste ho už viděli, tak zmatení jste. Ano, máme tady nepřátelskou invazi na Ásgard v podobě bohyně smrti Hely, ale taky nás trailer vezme do úplně jiného světa Sakaar, kde najednou vidíme Thora a WTF!?? Hulka? A ano říkala jsem si, jak se tam sakra dostal? Proč najednou bojuje s Thorem v nějaké aréně? Proč sakra někde bojujou a nesnaží se jít zachránit Ásgard? Zkrátka, z traileru jsem byla velice zmatená a popravdě i zklamaná, jenomže to mě jen donutilo si na to zajít do kina a rozluštit tu záhadu, o čem to vlastně je.

Abych tady nevyspoilovala totálně o čem to je, tak se svěřím jen s tím, že Hela napadá Ásgard a Thor s Lokim skončili, po nezdařeném přenosu bifrostem, na planetě Sakaar (planeta z odpadků, kde končí všechny zapomenuté věci a čas tam plyne jinak než v jiných světech). Tam se dále shledáváme s Hulkem. Do toho jsou ve filmu scény s podrobováním Ásgardu Helou. A jako správný divák si říkáte, proč se do prčic Thor někde bije s Hulkem místo toho, aby šel domů a udělal tam pořádek? No jelikož na Sakaaru plyne čas úplně jinak, tak čas mimo běží tak nějak velmi zpomaleně, proto si nikdo moc nevšímá, kde ten Thor tak dlouho vězí.

Samozřejmě, že se Thor snaží dostat za Helou a zabránit jí v dobývání dalších světů, ale do toho má potíže zase na jiné planetě. Rozvětvení děje na další linku se mi celkem líbilo, i když jsem doteď nepochopila ten smysl a možná mě to dokonce iritovalo. Ale díky tomu se rozvinula další složka -> humor. Komediálnost filmu nechybí, nemyslím to špatně, je fajn se při sledování filmu o "Konci světa" zasmát nad někdy naivním humorem, ale to k tomu patřilo a bylo to dokonce docela osvěžující. V jiných filmech od Marvelu se taky můžeme setkat s vtipnými scénkami (většinou iniciované Tonym Starkem "IronMan"), ale to mělo vždy jen takovou okrajovou roli, tady se do toho velmi vžili a udělali z toho nedílnou součást filmu. A za to palec nahoru.

Abych to shrnula, po traileru jsem si nebyla jistá, po shlédnutí jsem pochopila o čem to je a dalo se soudit. Délka 130 minut je pro tyhle filmy klasikou a myslím, že nepromarnili čas na plátně planými dialogy, až na jeden (rozhovor Thora a Lokiho ve výtahu), podle mě dost zbytečný. Vtip byl součástí filmu. A samozřejmě nechyběl nadbytek bojových scén (mé nejoblíbenější).

Ve finále bych to zhodnotila jako velký úspěch se slušnými 83%!